Sunday 24 March 2013

ini OMEGA GUARD bukan pak guard :p


Assalamualaikum & Hye


OMEGA GUARD from SHAKLEE merupakan 
minyak terbaik dunia yang menggunakan penyulingan molekul 3 peringkat yang sangat ekskulif di bawah suhu rendah yang terkawal

ok sebagai permulaan kepada entry baru ini sila layan you tube ini dulu before kita pergi lebih jauh lagi mengenai OMEGA GUARD ini







Asid Lemak Omega-3 memberikan kesan positif pada metabolisme dan keupayaan badan untuk membakar lemak, selain itu ia juga turut memberi kesan kepada penghasilan pelbagai hormon termasuk leptin.

Ooohh..apa plak leptin tu? 
Leptin adalah hormon yang memberi kesan kepada selera makan. Hormon leptin yang terdapat dalam tubuh manusia berfungsi menghasilkan sel lemak dan berperanan memberi amaran kepada individu sama ada tahap pengambilan makanan yang diambil sudah mencukupi atau berlebihan.

Ok..berikut info ringkas tentang hormon leptin :

·         Leptin membantu mengawal selera makan dan metabolisme.
·         Leptin adalah sejenis hormon yang adipose-generated, yang bermaksud dihasilkan oleh lemak badan. 
·         Leptin menghantar isyarat kepada otak supaya menghadkan rasa lapar. 
·         Semakin rendah tahap leptin, semakin mudah seseorang itu berasa lapar
·         Rangsangan leptin mengurangkan aktiviti neuropeptida Y, iaitu neurotransmitter yang boleh mencetuskan refleks kelaparan. 
·         Neuropeptida Y pada tahap yang tinggi juga boleh mengurangkan pengeluaran tiroid, yang mana tiroid boleh memberi kesan yang negatif terhadap metabolisme.
Kesimpulannya, asid lemak Omega-3 membantu mereka yang sedang berdiet atau berhasrat untuk mengekalkan hatta menurunkan berat badan kerana kesannya dalam mengurangkan selera makan dengan meningkatkan hormon leptin yang mengawal tahap kelaparan disamping ia sendiri berupaya untuk membakar lemak.

Mengawal tahap kelaparan adalah antara perkara penting dalam kejayaan diet. Ramai yang 'tewas' dalam usaha untuk diet kerana gagal mengawal selera makan.
Rasa lapar akan mendorong kita untuk makan. Apabila rasa lapar dapat dibendung, proses diet akan menjadi lebih mudah dan tidak 'menyeksakan'.

Kebanyakan orang mengamalkan diet dengan cara kurang makan, tetapi dalam masa yang sama perasaan untuk makan membuak-buak. Tu sebab kadang-kadang bila nafsu menguasai..diet hilang ntah ke mana..melantak sepuas hati..ala-ala balas dendam gitu..

Dengan kesan yang dapat Omega-3 berikan terhadap hormon leptin, cabaran untuk mengawal selera makan lebih mudah dan berlaku secara semulajadi.

Walaubagaimanapun, perlu disedari..hanya dengan pengambilan asid lemak omega-3, berat badan tidak akan turun seperti magik..pengambilan makanan tetap perlu dikawal dan senaman tetap perlu diamalkan.
Kita ni selalu nak magik je..'Tinggg' terus nak jadi apa yang kita nak. Semua dalam hidup ini perlu pada usaha ! Kalau setiap kali makan melantak seperti tak makan sebulan..macamana nak kurus ???

Tips mudah untuk memastikan tahap leptin kekal tinggi dan menyimpan ketagihan di bawah kawalan adalah TIDUR LENA!! Semasa tidur, tahap leptin secara semulajadi meningkat !









SIAPA YANG MEMERLUKAN OMEGA GUARD?



(1) Ibu hamil
- Membantu perkembangan otak bayi dari dalam kandungan, mengawal kenaikan berat badan, mengurangkan kolestrol, mengurangkan risiko gila meroyan selepas bersalin, mengurangkan risiko melahirkan bayi pra matang.

(2) Ibu menyusu
- Membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi yang menyusui susu ibu, membantu pengurusan berat badan.

(3) Kanak-kanak
- Membantu perkembangan otak, menguatkan sistem imunisasi, mengurangkan gejala eczema & asma.

(4) Masalah berat badan
- Omega-3 meningkatkan hormone Leptine yang berfungsi mengawal selera makan , membantu membakar lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin

(5) Pelbagai masalah kesihatan lain
- Sakit sendi, tinggi kolestrol, kesihatan jantung, batuk berkahak, strok dan banyak lagi..

 


KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD :
 
Omega Guard Shaklee bukan sahaja melalui double molecular distillation, malah triple molecular distillation iaitu Peyulingan pemeringkatan 3 kali. Melalui proses Triple Molecular Distillation itu pastinya minyak ikan Omega Guard Shaklee lebih terjamin kebersihan dan tahap keselamatannya, malah lebih tinggi kepekatannya berbanding jenama lain. Kebanyakan minyak ikan juga mengandungi plumbum yang tidak elok untuk kesihatan untuk jangka masa panjang. Omega shaklee dijamin bebas plumbum melalui klinikal test yang dijalankan.
kalau anda masih ragu-ragu dengan khasiat Omega Guard ni, anda sendiri boleh search sejauh mana kebaikan Omega Guard, you tube pom boleh hehehe







ibu bapa kini semakin bijak dan mahukan yang terbaik untuk anak-anak meraka memandangkan kanak-kanak kini juga semakin hari semakin genius so apa tunggu lagi para ibubapa sekian :)


berikan anak anda nutrisi yang terhebat dan semula jadi ini sebelum terlambat :)





more info pliss do 

emel : st135@yahoo.com

sms : 0177712982



saya menawarkan anda dengan harga yang berbaloi-baloi sama seperti harga yang dinikmati oleh saya sendiri dan dengan satu harga mampu bertahan sehingga berbulan-bulan.. memang berbaloi-baloi kan?

apa tunggu lagi





sattt sebelum terlupa anda juga boleh gunakan ID SHAKLEE (913961) saya jika mahu dapatkan produk yang dikehendaki dengan lebih cepat jika stokis SHAKLEE berdekatan dengan anda dan duit pos anda juga jimat kan kan kan




jum sama-sama sihat sekeluarga :)





#shakleeuntuksemua


No comments:

Post a Comment